Pel que fa la probabilitat, en setmanes anteriors li hem dedicat dues sessions al joc
popular del parxís, hem après totes les normes (que no són poques) i ens ha servit per a
pensar, construir manipular i crear estratègies, així com fomentar el
joc en grup. Tot i que la probabilitat és l'eix central del tercer trimestre, hem adaptat un joc de daus al nivell de Cicle inicial: s'hi juga per equips, amb 2 daus i 10 fitxes, i es tracta d'intuïr si la suma dels 2 daus donarà menys de 7, més de 7 o 7. L'objectiu
principal era que els nens i nenes de cicle inicial se n'adonessin que la probabilitat que la suma dels daus fos 7 era menor que
la que ens donés un nombre major o menor.
També vam fer alguna partida del nostrat Quinto abans de vacances, per la coincidència amb les dates nadalenques. L'objectiu
era aprofundir en la numeració fins al 90 i, sobretot, donar molta
importància a l'atenció, ja que en alguns casos algú va deixar de guanyar
per no estar al cas.
Ben pensat! A casa juguem molt a jocs de taula i intentem afinar l'estratègia... Es veu que s'ho passaven molt bé!
ResponEliminaSembla que amb l'era tecnològica no queda lloc per als romantics i jugar a jocs de taula de tota la vida, es sorprenent com els hi ha arribat a motivar els jocs "de tota la vida"!!!
EliminaGràcies per participar!
Salut!!
Ostres, no m'extranya que els hi agradi tant lógica matemàtica! L'altre dia parlàvem d'il.lusions òptiques i ja sabien el que eren i també ho havien treballat a lògica matemàtica! Moltíssimes gràcies per la feina genial que feu!
ResponEliminaOlé! doncs tens raó vàrem repassar les il.lusions optiques per fer uan mica de boca ja que aprofundirem al 3r trimestre!
Eliminagràcies per participar!
Salut!